Lily, min Lily

 
Lily, min Lily. Min känsliga och omtänksamma tjej. Hon som alltid bryr sig om andra och har ett stort hjärta. Och det är något jag hoppas både hon och Leah kommer ha med hela livet. Hon är också en tjej som växer, tänk att hon redan är 4,5 år gammal. Min stora tjej med långt vackert ( och tovigt) hår, gröna ögon och alltid en blick av nyfikenhet och bus. Ibland gör du mig galen med ditt humör, vi är väldigt lika i många situationer och det går inte alltid ihop sig. Det är något vi får jobba med båda två. Jag ser mig själv många gånger i denna tjej. Mycket energi och glädje, men också många tankar och frågor, samt humör som heter duga. Du älskar att måla och teckna. Och leka mamma/pappa/barn eller gunga. 
Du är i en ålder då du frågar väldigt mycket. Det är inte alltid lätt att hänga med, och vara pedagogisk. Jag känner många gånger att jag misslyckats med att vara en pedagogisk mamma. Men jag hoppas ändå att kärleken från mig tar över. Det är intressant att höra alla dessa tankar en 4åring har. Och så frågar hon mycket om vår kost. Jag blev så glad att de på förskolan gjort veganska pannkakor till ALLA barnen häromdagen, så att inte lily och leah skulle känna sig " annorlunda".  
Lily, vad vore livet utan dig, älskar när du kryper upp i mitt knä efter en dag på förskolan, eller när du frågar om jag kan klia dig, eller om ja gkan laga den där goda maträtten. Åh min mystjej. Du ch Leah är de bästa som hänt mig, även om ni ger mig många gråa hår. 
Älskar dig till månen och tillbaka min blomma<3