Fredag den 13e


God morgon världen,

Sitter o dricker morgonkaffe o äter choklad, bästa kombinationen. Vaknade redan vid 6 o kom hem vid 3 igår så det har inte blivit mycket sömn inatt men är faktiskt inte så trött. Var ute o powerwalkade i två timmar o rensade lite tankar. Kom på att det är fredag den 13e idag, få se vad det leder till. Otur eller tur dag? No lo so. Just nu funderar på allt o inget samtidigt som jag försöker svara på lite mail. Jobbar varje dag denna vecka, men typ bara 5 timmar var gång, så det hindrar mig inte att göra andra saker eller att gå ut. Har verkligen varit bussy de senaste dagarna på jobbet, men det är kul när det händer något o tiden bara flyger iväg då. Igår var jag, Gabby, Fransesco o Matteo och åt på grekisk restaurang på Smith street, riktigt riktigt bra mat! Fick mig o tänka på när jag o gabbs var i Rhodos :) Det var nog den resan som förändrade mig mest, eller som fick mig att inse hur jävla bra livet är! Det var även där jag o Gabby blev ett par, kommer alltid att älska dig frugan!





I onsdags så åkte jag o Tilda o hälsade på där Gabby jobbar, jättemysigt hotell! Vi fick kaffe o baileys o satt o hängde i baren o genomskådade gabbsan när hon jobbade lol. Efter det åkte vi in till stan till eb bara som heter Cookies o där träffade vi Jessica, Valentina, Graziano o Matteo, mysigt! Vi drack prosseco o minglade runt.

I tisdags träffade jag o matilda Cornell igen, våran holländska vän som är en riktigt funny o pratglad snubbe! Vi drack öl o snackade om livets alla gåtor. Hade en trevlig kväll som avlutades med cheesecake, rödvin o godis.

Vi pratade alla om igår hur mycket vi trivs här i Melbourne. Vi kanske stannar här längre än vi tänkt oss! Då måste ni där hemma komma o hälsa på så att vi kan visa er våran värld! lol Jag kom på att jag inte berättat så mycket om mitt jobb. I och för sig finns det kanske inte så mycket att berätta, jag står i en bar o de vanligaste frågorna jag ställer är, What can I get you? Would you like a pot or a pint? lol. Servera mat är ju inte heller så svårt, inte heller att svara i telefon eller att ta emot en bokning eller beställning. Prata med gäster är ju inte heller det svåraste, inte för mig iaf, sådan babbelmajja som jag är!

Ikväll ska vi på appertivo med italienarna tror jag, pazzo som vanligt. Livet är rätt bra faktiskt. Kände att jag var lite deppig innan, skit samma. Man lever bara en gång o ångra inte det du gjorde, ångra det du inte gjorde.

Ska hoppa in i duschen nu,


Ha en bra dag! Hoppas ni får en turdag!




Riktigt bra låt med chris brown såklart

Vediamo
ciaooo