40 weeks!

 
Hej ! 
Två dagar kvar till beräknat datum. Undrar om bebis vill komma innan julafton? Vad tror ni? Igår tror jag att slemproppen gick så nu väntar jag med spänning. Har haft mer sammandragningar de senaste dagarna. Och idag är jag väldigt trött och har lite ont i ryggen/svanken. Lily är på förskolan idag, så jag ska lägga mig på soffan när jag skrivit klart här. Igår passade jag på att vila när hon sov på eftermiddagen. Igår var vi även hos barnmorskan igen, allt såg bra ut med lilla livet i mage. Lily stod helt stilla när hon hörde hjärtslagen på bebis. Mina två hjärtan!! Är så lycklig och vill bara träffa denna lilla krabbat i magen nu :) Trots att jag vet hur fruktansvärt ont det gör att föda barn så ska det bli så häftigt att få vara med om det igen! 
Igår firade vi även pappan i huset. Andreas fyllde 33 år, mina föräldrar firande honom i söndags och igår var hans mamma och pappa samt syster och familj här. jag gjorde två pajer ( en tacopaj och en med chick'n/grönkål/pumpa) som jag serverade med bröd och goda sallader. Det blev sjukt lyckat och då vill jag säga att Andreas familj brukar vara rätt anti vegansk mat men de åt som hästar och tyckte det var sååå god! Så roligt! Vi åt även blåbärspaj till efterrätt, mums! När de åkte hem plockade vi iordning och sen slängde jag mig på soffan ,så sköönt! 
 
 
Vill önskar er en skön tisdag, kram på er!! 
 
Hello!! 
 
Two days until due date. I wonder, will baby be here  before x-mas Eve? What do you think? We wait with exitement. Have had some constractions the latest days. And today I feel tried and have some pain in my lower back. Lily is at Kindergaten today, so after writing here I will have a nap on the sofa. Yesterday I was resting while she had her afternoon nap. Yesterday I had an appointment with my midwife again and everything is good with baby in belly. Lily was with me and she was a good girl. She was so still when she heard baby's heartbeat. My two babies! I am so happy and I just want to meet this little monkey in belly now :) I know how horrible painful it is to give birth but I think it's so cool I am soon going to do it again! 
Yesterday we celebrated Andreas, how turned 33 years. My parents celebrated him two days ago and yesterday  his parents and sister with family was here. I made two pies ( one taco-pie and one with chick'n/cale/pumpkin) and served them with a big sallad and bread. They all ate lots and thought it was so yum! I was so happy, since I know they are very skeptical to vegan food! So much fun when you show them wrong! And for dessert I had made an blueberry pie, yum! When they went home we took care of the dishes and then I had to rest on the sofa, sooo nice! 
 
Wish you a lovely tuesday, hugs!