Friyay!

 
Hej fredag! 
Vilken härlig dag än så länge! Lily har varit så go denna vecka och inskolningen på förskolan har gått över förväntan och idag var hon där hela morgonen fram till lunch utan oss föräldrar och det har gått hur bra som helst. Är så tacksam för det och för att hon får vegansk kost. Hon kommer få det helt fantastiskt där. Så stolt mamma jag är just nu. Eftersom hon var på förskolan hela förmiddagen passade jag på att göra lite nytta hemma ( igår städade jag hela huset!!, dammade, dammsög,tvättade golv, bytte lakan, tvättade, gjorde äppelsylt etc, sån underbar känsla) Idag har jag plockat mer blåbär, rensat bort gamla äpplen i trädgården samt fryst ner mer äppel och gjort mer äppelmos. Vi har sååå mycket äppel i år, helt sjukt!! Skönt att fylla frysen med bär och frukt inför hösten! Ikväll kommer mamma och pappa hit och jag håller just nu på att göra en blåbärspaj och till mat ska jag göra piroger! 
 
Imorgon är det maknadsdag här i byn, då händer det massa skoj i lilla bredaryd. Så det ska bli roligt med lite liv och rörelse. Förra året sprang jag ett lopp (där alla pengarna som samlades in gick till människor i afrika) och fick pris för jag var snabbast, i år ska jag också springa tror jag men det kommer nog inte gå lika snabbt med magen. Har haft lite ont i sidorna när jag springer eller cyklar längre sträckor. Annars mår mage och bebis bra!! Växer för fullt och rör sig och sparkar runt där inne. Så himla mäktigt att få vara gravid igen, det är verkligen en fantastisk känsla. Är så tacksam för detta lilla liv i min mage. 
 
Hoppas ni mår bra! Jag vill önska er en skön början på helgen! Kramar Jenny 
 
Hello Friday! 
What a wonderful day it's been so far. Lily has been such a happy girl this week and going to Kindergarten have gone so good. Today she was there on her own the whole morning until lunch. It went so good, I am sooo thankful for that! And that they serve her vegan food. She will have a wonderful second home there. I am such a proud mum right now. Since Lily was at Kindergarten all morning I got some things done at home. ( Yesterday I did all cleaning inside, dusted everywhere, vacumed the whole house, mopped the floors, changed all the bed linen, took care of laundry, made appeljam etc, such a wonderful feeling! ) Today I have been picking more berries, taken care of all the old appels in the garden, filled the freezer with berries and appels. Feels so good to have it filled for this autumn. We have sooo much appel this year, crazy!! Tonight my parents are coming over for dinner, so I made a blueberrypie and will make veggie pasties later on! 
 
Tomorrow we have a market-day here in our little village. It is alot of fun and lots of things happening in little Bredaryd. Last year I ran a race ( raising money to people in Africa) and got a price since I was the fastest one, this year I will run too, even though I won't run that fast this year, belly is getting bigger. I have had some pain if I run or bike longer distance. Except for that me and belly are just fine and the little one is growing and moving around inside belly. It's so amazing to be pregnant again, such a special feeling. I am so thankful for the little life growing inside me. 
 
Hope you are well! I wanna wish you all a great start this weekend! Hugs Jenny