36 weeks preggo

 
Hej livet! 
 
36 veckor gravid!! Imorgon är det 20e november och exakt en vecka kvar till beräknad förlossning. Helt sjukt hur fort tiden går. Idag var jag hos barnmorskan, det såg bra ut, men bebis har inte vänt sig och magmåttet hade gått ner så imorgon ska jag göra ett extra ultraljud så allt ser bra ut och på fredag ska de göra ett vändningsförsök, det vill säga vända bebisen neråt. ( Om hen inte redan vänt sig till dess.) Klart man alltid blir lite orolig när det inte är som "det ska vara" men försöker tänka att det kommer att gå bra. Jag är glad de kollar upp allt så noga nuförtiden! Vi håller tummarna!! Längtar efter att träffa den lilla, samtidigt som jag är lite nervös för att bli tvåbarnsmor. Men vet att jag kommer att klara detta.
Helgen har varit lite upp och ner i mitt humör och hormoner. Och på det så sträckte Andreas en muskel i ryggen så han har haft jätteont och fick vara hemma från jobbet idag. Så det har varit lite halvsura miner här hemma, då jag också har ont i min nerv ( som ligger i kläm). Well well, det kunde varit 100 ggr värre. Lily har iaf varit en solstråle, tack livet för det! 
 
Näst sista veckan på jobbet ( om inte bebis väljer att komma såklart, haha.) Ska bli skönt att gå hem sen! Hoppas jag kan få nån dag hemma innan bebis väljer att komma ut. 
 
Nu ska jag hoppa in i dushen och sen mysa ner mig i soffan, önskar er en skön måndagkväll. 
Kram 
 
Hello life! 
 
36 weeks preggo! Tomorrow it's the 20th of November and exactly one month until due date. So crazy how time flies. Today I went to see the midwife and it looked ok with baby, but he/she haven't turned around and the meausurement around belly was not were it was supposed to be so tomorrow I will make an extra ultrasound just to check that everything is ok. And on Friday we got an appointment at the doctor to try to turn the baby around with head down. ( if it hasn't turned around until then.) I am a bit nervous and worried, because evething is not " how it should be" but at the same time I think eveything will be ok. I am glad they check everything so well nowadays. Fingers crossed! I am so looking forward to meet the little one, but also nervous to become a 2-kid mum. But I know I will kick ass.
The weekend have been a bit up and down and so has my mood and hormones. And of course Andreas managed to stetch a muscle in his back and have been in lots of pain for that, so he had to stay home from work today. So we haven't been in our best moods since I also have my backpain. Well, well, it could have been 10 times worse. Lily have been such a sunshine, thank God for that <3
 
I only work this and next week at work and then I finally go home and prepare for baby's birth ( or maybe not if he/she decides to come earlier than planned). I hope I can rest some days home before he/she comes. 
 
Now time to jump in shower and then cuddle down next to Andreas on the sofa. 
Hugs