Cleaning and thoughts about milkindustry

 
 
Hej på er !! 
Hur mår ni? 
Jag vaknade upp med lite halsont så har kurerat mig med ingefärs och citronvatten samt halstabletter. Fick ett ryck innan att börja storstäda köket, gick bra ett tag tills Lily inte var nöjd mer. Så jag gick ute en runda med henne och nu sover hon i vagnen, min lilla älskling. Igår kväll jobbade jag igen, fast på mitt andra jobb, på bredäng. Det gick bra, men var rätt trött när jag kom hem efter en dag med fullt ös! 
Känns knappt varit hemma de senaste dagarna. Idag ska jag och Lily ha en mysig eftermiddag bara hon och jag. ( och lite städning därimellan) .Ikväll får vi se hur halsen är och om jag kan gå på boxningen. Hoppas! 
 
I måndags pratade jag med några mammor och pappor på stor och liten om djurhålling och de kom upp lite frågor om veganism såklart ( som alltid när man inte är som normen). Jag tänkte då på om det verkligen finns något humant sätt att döda ett djur på ? Många försvarar sig att de äter svenskt kött eller närproducerat, men hur kan de veta att inte just de djuret har lidit, bara för att de är svenska djur eller närproducerat kött ?. 
 
Och så kom vi in på det har med mjölkindustrin. Då fick jag svaret att om vi inte dricker mjölk så kommer Sverige inte ha några öppna landskap i framtiden. Det är så synd när vi blir inrutade med dessa saker redan i barnsben, likaså att mjölk är bra för oss och gör oss starka, vilket heller inte är sant. Eller att vi måste äta kött för att överleva. Hmm.. 
Jag hittade iallfall mycket bra info på dessa sidor om öppna landskap och mjölkkor. Läs gärna! 
 
http://www.vethos.se/?s=%C3%B6ppna+landskap
https://www.djurensratt.se/djur-i-livsmedelsindustrin/kor-kalvar-tjurar 
 
Nu ska jag fortsätta städning innan lillan vaknar, kram på er! 
 
Hello there! 
How are you? 
I woke up with a sore throat so have been drinking ginger and lemon water all morning. I still though got this idea to clean the whole kitchen after breakfast. Lily was ok with this to start with but after a while she got bored and tired so I went out with her and now she is sleeping outside in the stroller, my beautiful baby. 
Last night I was working again, this time at my other job, at the old people home. It went good but I was pretty tired after a day with lots of things on the agenda. Feels like I haven't been home much this week. Today me and Lily will have an afternoon just me and her. ( and some more cleaning.. ) Tonight I will see how the throat is, hope it's better so I can go to my boxing class. 
 
Monday I talked with some mums/dads at big&little ( at church were we go play and sing with the kids) about animal rights and vegansim of course ( as always when you are not as the "norm" ) I thought of if it really is any humane way of killing animals ? Many people think they are humane and so good because they only eat Swedish meat or organic meat. But how can you know that, just beause it's swedish or organic it haven't suffered? 
 
And we also talked about the milk industry. I got the answer, if we don't consume cow milk Sweden will not have any open landscapes in the future. It's so sad we get told this as kids.. I also got told that milk is good for you and that it makes you strong which also is wrong or that we need meat to survive, which also is not true. 
I found some webpage with alot of good info on them. Please read! ( In swedish though) 
 
http://www.vethos.se/?s=%C3%B6ppna+landskap
https://www.djurensratt.se/djur-i-livsmedelsindustrin/kor-kalvar-tjurar 
 
 
Now I will continue cleaning before the little chicken wakes up, hugs !