Beautiful flowers and my little chicken

 
Hej härliga lördag! 
Vaknade upp väldigt trött men känner mig pigg och vaken nu! Jobbet gick bra och nu har jag även hunnit med att plocka undan här hemma, gå ut och gå en runda med Lily och tagit en varm dush. Så skönt! Lite senare kommer min lillebror och hans tjej på lite kaffe. Jag gjorde en sån god snickerskaka igår som jag ska bjuda på, receptet kommer i ett eget inlägg! Igår eftermiddag bjöd jag hit vår kompis Dea och hans tjej, och de var kvar fram tills kvällen. Lily var galen som vanligt och skulle busa och charma dem. Kul att ses, var länge sedan nu! De godkände snickerskakan med 10/10 poäng. Inte illa! Till kvällsmat gjorde jag goda burgare, lägger ut receptet här sen också. I går gjorde jag det lätt för mig och använde anamas vego-burgare, gott blev det iallfall. Jag var dock lite trött och halvkrasslig på kvällen, så efter lite vegogodis framför TVn gick jag och lade mig. Lily hade svårt att somna igår och har sovit lite oroligt inatt igen. Lilla hönan, tror hon drömmer mycket nu. 
Jag köpte även en vacker helgbukett igår med tulpaner, alltså färska blommor, hur vackert är det inte? 
 
 Helllo dear Saturday! 
Woke up very tired but feel more awake and better now! Work went good and now I have been taking care of the dishes from breakfast, been out walking with Lily in the stroller and had a hot shower. So lovely! A bit later this afternoon my little brother and his girlfriend is coming over for some coffee and cake. I made this delicious snickers cake yesterday that I they have to try. The recipe will be up in an own post! Yesterday afternoon our friend Dea and his fiancé Nanci came over and stayed until the evening. Lily was crazy and charming as always. It was nice catching up with them, been to long. They gave the snickercake 10/10 points. Not bad! 
For dinner last night I made vego-burgers, will put the recipe on the blog too. I used anamas vego-burgers, so made it very simple for me. It was delicous anyway. I was a bit tired and not feeling to well last night though, so after some vegancandy and Tv, I went to bed. Lily have been very worried the latest nights and haven't slept to well. My little chicken, I think she is dreaming alot now. 
Yesterday I bought some really lovely flowers, how I love fresh flowers!! So beautiful, right? 
 
 
 
 
 
 
She loves olives this girl!