Baths,friends, food and cakes

 
 
 Hej lördag och hej vänner! 
 
Hur mår ni? Jag är rätt sliten efter en vecka med lite sömn då Lily sovit så dåligt denna vecka. Men så är det ju i bland och hon är inne i en utveckligsfas där mycket händer, min lilla älskling. Jag började dagen med 2 timmars jobb på äldrevården, sen hem för frukost och mys med familj och efter det en löparrunda med Lily i vagnen, kändes som det var evigheter jag sprang nu. Så skönt att löpa lite även om det var sjukt jobbigt i snön! Stretchade och gjorde lite övningar här hemma efteråt också för att mjuka upp kroppen!
 
Igår var det en heldag på vift för mig och Lily och jag var sååå sjukt trött på kvällen sen. Vi började dagen tidigt efter en natt med lite sömn. Sen frågade våra mamma-vänner om vi ville åka och bada och då jag och Andreas pratat länge om att åka och bada med Lily så tänkte jag att nu är det på tiden. Hon älskar ju att bada hemma men vi har ju inte varit i ett badhus nu, tills igår. Det var så mysigt att bada tillsammans! På vägen hem så passade jag på att storhandla lite medans Lily sov i bilen. När vi kom hem åt vi lunch och jag körde ett litet träningspass innan vi åkte iväg till min moster, då min kusin och hennes son var på besök. Har inte träffat dem på länge, så det var riktigt mysigt. När vi väl var hemma igen så var det dags att laga middag och unna sig en öl. Jag är så glad för jag hittade en ny färsk färs på Netto. Så god också! Jag gjorde tacos på den och det blev jättebra. Den ser verkligen ut som köttfärs också! Så alla köttätare- testa att byt ut!! Så gott och inga djur far illa!! 
 
Häromdagen köpte Andreas med sig lite veganska kakor hem från ett café där han jobbar. Så gott och lyxigt! Tack älskling! 
 
Vad hittar ni på i helgen annars? I eftermiddag ska vi hälsa på en annan kusin till mig och imorgon ska vi fira Lilys kusin som fyllt år. 
Önskar er en skön lördag! 
Kram Jenny
 
Hello Saturday and hello friends! 
 
How are you? I am pretty tired from a week with little sleep since Lily slept so bad lately. But that's just how it is sometimes and I now she is in a period of lots of developing. My little darling. I started this day with 2 hours of work at the old people´s home, then home for breakfast with my family and then a run with Lily in stroller, felt like ages ago since I run last time. It was so great but also very heavy in the snow! I did some stretching and workouts at home also to limber up my body. 
 
Yesterday was a day on the go all day for me and Lily. We started the day early after a night with little sleep. I got a text from my mama-friends if we wanted to join them to the baths. Me and Andreas have talked about getting to the baths with Lily for a long time but haven't done it yet, until yesterday. We had a cosy morning and Lily really enjoyed the water. me aswell. On our way back home I stopped to buy grossery while Lily was sleeping in the car. Back home again we had lunch and then I did a little workout-session before heading to my auntie, since my cousin and her son was on visit. Haven't seen them in a while, so it ws really good catching up. Well back home again it was time to cook dinner and have a beer. I am so happy since I found a new brand of vegan mince, a fresh mince. So yum and it really looks like "meatmince". So all meat-eaters out there- try this one!! So yum and cruelty free! 
 
The other day Andreas bought home some vegan cakes. There's a vegan café where he works. The cakes were so yum! Love when he surprise me. Thanks darling! 
 
What's your plans for today and tomorrow? This afternoon we are visiting another cousin of mine and tomorrow it's birthday party for Lily's cousin. 
Wish you all a lovely Saturday! 
Hugs Jen