Tired mum today

 
Hello!! 
 
Hur mår ni? Jag är sjukt trött efter en helg med lite sömn, Lily har sovit oroligt och imorse vaknade hon kl 5 så blev en tidig morgon idag också. Men men ska inte klaga då vi sovit så bra en lång period, men man märker fort hur bortskämd man blir av bra sömn. Känner att jag behöver sova mycket nu när jag är gravid dessutom, mår så illa om jag måste upp tidigt. Aja. Vi har haft en bra helg iaf. I fredags hade vi ett gäng kompisar här och kollade på fotboll samt grillade, åt godis och spelade spel fram till midnatt. I lördags gjorde vi inte mycket då vi sovit så dåligt så vilade när vi kunde. På kvällen var vi bjudna till Sofia och Joakim på mat, så gott! Sofia hade gjort tacos med massa goda tillbehör. Vi åkte hem hyfsat tidigt då vi var så trötta. I söndags var vi ute och åt lunch på en känd fiskresturang i området. Jag fick givetvis vegansk mat! Så gott! Lily sov genom lunchen, så vi fick äta i lugn och ro. Min mormor & morfar, syskon, farmor och mor och far var alla med, så ett skönt gäng. Som jag älskar min familj! DE är bäst! Vi hade riktigt mysigt! På kvällen lagade vi pasta bolognese och efter maten somnade Lily tidigt, så jag och mannen fick en lugn kväll i soffan med glass och TV. Lyx! 
 
Idag började vi som sagt dagen tidigt, var ute och gick en tidigt promenad med Lily och hittade årets första blåbär, de smakar alltid så där ljuvligt gott! Sen var vi också och hälsade på på mitt jobb, har inte varit där på länge så sa hej till alla. Lily tyckte det var kul att springa runt lite där. Nu sover hon sin andra lur för dagen och jag ska lägga mig lite på soffan tänkte jag. Om en liten stund spelar Sverige sin första match i VM och tänkte att jag kunde kolla lite på den också om jag orkar. 
Ikväll ska jag ha lite egentid och fixa mina fransar. Önskar er en skön kväll! Kramar! 
 
Hello!! 
 
How are you?  I am very tired after a weekend with little sleep, Lily have been sleeping very little and this morning she woke up at 5 so was an early morning today too. But I shouldn't complain since we had a period of very good sleep lately, but I feel how spoilt I am with good sleep now. I feel my body needs it now when I am pregnant, I feel sick going up early. Well well, we had a good weekend anyway! Friday we spent at our's with a bunch of friends, had a bbq, ate sweets and played games until midnight. Saturday we didn't do much since we slept so bad, so we just took it easy as much as we could. In the evening we were invited to Sofia & Joakim for dinner, was so yum! Sofia had made tacos with lots of yummie sides. We went home pretty early since we were tired. Yesterday we went out for lunch at a famous fishrestaurant in the area. Of course I got vegan food, which was very yum! Lily slept through the lunch, luxury! My granma & granpa, siblings, other grandma and mum & dad was all with us. So a big bunch of people. How I love my family!! They are the best! We had a cosy time! 
In the evening yesterday I made pasta bolognese and after dinner Lily went to sleep early, so me and my man got a calm evenin on the sofa with icecream and TV. Not bad! 
 
Today we started the day early, as said before, so I went out for a morningwalk with Lily and found the first blueberries in the forest, how delicious!! After a walk me and Lily took the bike and rode to my work to say hi, haven't been there with Lily for a while so said hello to everyone. Lily found it fun running around there. Now she is having her second nap for the day and I will lay down too. Sweden is soon playing there first game in the world cup so I though I may have a look at the game while I can. 
Tonight I will get my eyelashes done, me time! Wish you all a wonderful evening! HUgs!