Day at the lake, vegan tacopie and a little belly

 
 
Hej! 
 
Hur mår ni? Jag har sjukt ont i huvudet idag, tror det är värmen och den kvava luften som gör det, samt Lily vaknade kl 6, så lite trött också. Men annars är det fint. Har hunnit gå/springa en runda, samt plockat lite bär. Lily var med också, min lilla höneböna. Igår hade vi en dag då vi var vid stranden nästan hela dagen, så himla underbart! Lily var så lycklig och skrattade gott i vattnet. Hon är som en liten fisk, vill inte upp från vattnet. Vi träffade Lilys kompis Elna och hennes mamma, fikade och myste tillsammans vid sjön, underbart.
På kvällen kom Andreas hem efter sin resa med gubbarna, skönt <3 Så då hade vi datenight efter Lily lagt sig. Jag gjorde en jättegod tacopaj igår, vegansk såklart. Allt går som sagt att veganisera. Hade en "köttperson" ätit den lovar jag att hen inte trott på att den var gjord på växter! 
Vi åt precis upp resterna från pajen och strax ska vi åka in till stan, min lillebror och hans tjej har skaffat lägenhet, så vi ska hälsa på dem. Bakade en kaka innan på bären jag och Lily plockade innan, som jag tänkte ta med mig. 
Vi ska även passa på att handla lite! 
Just nu är jag redan i vecka 17, har varit dålig på att uppdatera graviditeten här på bloggen. Mår bra och tror jag kände en liten liten spark idag, åh lilla livet där inne, ska bli spännade att träffa dig <3 Har fått en liten mage, men inget som syns. Kommer nog framåt, är inte orolig för det! haha 
 
Önskar er en skön start på veckan! Kram Jenny 
 
Hello there! 
 
How are you? I have headache today, think it's the heathwave and the humid weather, and Lily woke up already at 6 this morning, so I am a bit tired too. But except that, I am just fine. Have been out walking/running today & picking some more delicious berries. Lily was with me too, of course, my little chicken. Yesterday me & Lily had a day at the beach, so very lovely. Lily loves the water, she is like a fish and don't want to get out of it.  We catched up with Lily's friend Elna and her lovly mother, we had some coffee and chilled out together at the lake, so cosy. 
In the evening Andreas finally was back from his trip with the boys, nice to have him home again<3
So when Lily was in bed we had datenight and ate delicious taco-pie,  vegan of course. All you eat you can eat vegan. I think if a "meatperson" ate this pie they would not think it was made out of plants! 
NWe just had the left overs from the pie for lunch and now we going to my little brother and his girlfriend, how just moved into a flat in Town. I baked a cake with the berries from the forest so will bring it to them. We are also going grossery shopping afterwards. 
About my pregnancy, I am already in week 17, have been bad updating about my belly. I feel fine and I think I felt a little kick today ( first one!), oh little creature in there, I am looking forward to meet you <3 Have got a little belly, but nothing that looks like a preggo-belly. I know it will be bigger soon thou! haha