Girls brunch, lovely friends and proud mama

 
 
Hej Söndag! 
 
Idag tog vi sovmorgon till 9.15.. ja även Lily sov så länge! Der var behövligt efter en sen kväll hos vänner. Igår kväll var första gången Lily somnade borta, i en annan säng och sov fram till midnatt, då vi gick hem. Helt otroligt, så stolt över henne. Så skönt, hoppas hon kan göra det mer gånger framåt!
Vi firade att min kompis Carro äntligen flyttat in i sin nya lya, bara 10 minuter promenad från oss! jag är så tacksam för det! Vi åt asiatisk take-away, drack prosecco och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag, Andreas och Lily var där, samt två par till med barn, är så tacksam för dessa vänner! Det blev många skratt och vuxenprat då alla barn sov hela kvällen. 
Igår var en bra dag på många sätt och vis. Jag började den tidigt med jobb några timmar och sedan blev det brunch ( utan barn) med ett gäng härliga och glada brudar. Så kul och många skratt där också! och Olivia, som vi var hemma hos hade gjort sååå goda veganska scones och pannkakor till mig, massa frukt och bär. Sån lyx att få sitta ner och äta i lugn och ro! Olivia är föresten hon som jag tatuerade mig hos nyligen! 
 
 
När jag väl var hemma igen efter brunchen så fick vi fikabesök av Lilys faster och kusin. Myspys!
Idag sov vi som sagt länge, frukost hela familjen och sen drog jag på träning hos Petra och nu har vi ätit lunch, spagetti och vegosås (underbart gott) och Lily sover middag. Andreas kollar på OS och vi är båda lite halv trötta efter gårdagen. Ikväll kommer min pappa hit på middag, då mamma, min storebror och syster är i Italien och åker skidor. Inte alls avis på dem eller så. Fy farao vad nice och sitta i en bar uppe i de italienska bergen och dricka en öl. Hoppas de får en go vecka med massa härlig skidåkning, mat, dryck och umgänge. 
 
Jag önskar er en riktigt go och mysig Söndag! Unna er något gott idag! Kram Jenny 
 
Hello Sunday! 
Today we slept in until 9.15.. yes even Lily slept for that long!! Was well needed after a late night at our friend last night. Last night was the first time Lily felt aslept in another bed than the ones at home, and slept there until midnight when we walked home again. So amazing, and I was so proud of her! I hope this will continue and that she will this easy everytime we are away from home. 
So last evening we were at my friend Carro, and celebrated that she finally had moved in to her new home, only 10 minutes walk from us!! I feel so thankful for that! We ate asian take-away, drank prosecco  and talked about everything! Me, Andreas and Lily was there with two other couples with kids, and I am so grateful for those friends! We laughted alot and talked and for ones it was nice to talk "adult" talk when all our kids actually slept all night. 
Yesterday was a great day in many ways. I started the day early with a few hours of work and then brunch ( without kids) with a bunch of awesome and fun ladies! We were at Olivias place this time and she had made so delicious vegan scones and pancakes for me, and lots of yummie fruits and berries. So luxury to sit done a whole meal, drink warm coffee and just relax. Btw, Olivia is the girl that made my newest tattoo.
 
Back home again after the brunch, Lilys aunite and kusin came for a coffee and cinnamonbun. Very cosy! 
Today, as you know we slept in, then we had family-brekkie and after that I went to workout at Petras. Now we have had lunch, spagetti and vego-bolgonese, ( so delicious) and Lily is having a nap. Andreas is watching the Olympics on TV, both of us are a bit tired from last evening. Tonight my dad will come over for dinner. My mum, bigbrother and sister are away skiing in Italy. I am not jealous at all, hehe. Think how lovely it would be to sit in a bar up in the Italian mountains and have a beer. I hope they will have a great week, with lots of skiing, food, drinks and good company.
 
I wish you all a great Sunday! And give yourself a treat today! Hugs Jen