Amazing friends and pasties

 
Hej måndag! 
Hoppas er vecka börjat bra och att ni mår fint. Jag mår bra och har haft en fin dag, trots snökaos ute. Sovit lite halvdåligt i natt dock men så är det ju med en liten tös ibland. Hon är väldigt snorig och hostar en del på nätterna så det är ju inte konstigt hon är lite orolig. Iallfall vi började dagen med frukost runt 8 tiden, massa bus och lek och sedan en promenad med vagnen i snö-slasket ute. Lily somnade gott så jag passade även på att köra ett träningspass hemma efter promenaden. Så skönt att svettas lite. Jag brukar ju träna måndagskvällar annars men Andreas har klippt sig nu i kväll så jag fick hoppa det ikväll. Rätt skönt att träna på förmiddagen också. 
Lily sov 3 timmar mitt på dagen så efter träningspasset hann jag både dusha, äta lunch och slappa lite i soffan. Så skönt! När hon vaknat fick hon lunch och sedan gick vi ut i snökaoset igen för att fika hos våra vänner C&E. Det var riktigt bebisfest med massa goa mammor+ pappa och bebisar. Som jag älskar dessa dagar som man får spendera med sina vänner. Det är sån lyx och det är så härligt att se alla barn tillsammans. Caroline hade bakat veganska bärpajer- så gott! Man blir så bortskämd av sina vänner. 
Igår kväll kom min pappa hit. Han är allt härlig. Lily pussade och busade massor med honom. Jag gjorde piroger till kvällsmat, så gott! Var längesedan sist! Jag fyllde dem med vego-skinka/purjolök/vegomjukost samt vegofärs som jag hade kvar sedan lunchen.
 
Nu sover Lilsan för natten och jag ska inte göra mycket mer idag. Pussa lite på min man och kolla lite på TV innan läggdags. Imorgon ska vi träffa ännu lite bebisar och mammor i stan, så mysigt! 
 
Tack livet för en bra start på veckan! Kram Jen
 
Hello Monday! 
Hope your week have started good and that you are doing fine. I feel good and have had a lovely day, even if it's been really shitty snowy weather outside. I didn't slept that good last night thou, but it's like that sometimes with a little girl. She has a snotty nose and have been coughting during nights, so it's not weird she is a bit worried during nights. Well , we started the day with brekkie around 8, lots of playing around and then a walk in the snow with the stroller. Lily felt asleep as always and when I was back home I did some workouts indoors, so nice. I usually workout Monday evenings but since Andreas got a haircut after work, I had to skip the workout. And sometimes it's good to have it done in the mornings. 
Lily slept 3 hours during the day today so after my workout I both managed to have a shower, eat lunch and shill out on the sofa. Really lovely! When she woke up she had her lunch and then we went out in the snow-chaos and walked to our friends C&E. Also a few other mamas + papa and babies came over and it was such a playdate. How I love those days! To spend time with lovely friends, it's so luxurious and it's so fun to she the kids together. Caroline had made vegan pies with berries- so yum! I am so spoilt by my friends. 
Last night my dad came over, he is so lovely. Lily gave him some kisses and played lots with him. I made pasties for dinner, so delis! I haven't made it in a while. I filled them with vego-ham/leeks/vegocreamsheese and also some with  left over vegomince. 
 
Now Lilsi is sleeping for the night and I won't do much more for today. Kiss my man and watch some TV before bed. Tomorrow we will catch up with some more lovely mums and babies, cosy as! 
 
Thanks life for a lovely start of the week! Hugs Jen