Tired preggo mum and thoughts about vegan food

 
 
Hej på er! 
 
Hur mår ni? Jag är sjukt trött idag, dock inte lika mycket just nu, då jag lyckades sova en stund nu på förmiddagen. Lily har hostat så mycket inatt, tycker så synd om henne ( Ringde läkaren igen och hoppas få tid imorgon). Och senaste nätterna har jag haft sammandragningar. Bebisen tränar på att komma ut! Men sånt är ju livet som småbarnsförälder och höggravid! 
Just nu är Lily på dagis, hon har varit där mellan halv 9 och halv 2 de senaste 3 dagarna, 15-timmar sammanlagt så jag kan få passa på att vila och plocka hemma innan bebis kommer. Har känts lite konstigt att lämna henne och gå hem själv igen men samtidigt också fantastiskt att jag kan göra det. Hon har ju det så bra på förskolan och älskar att leka med sina vänner och fröknarna där. Idag hade en av fröknarna ett litet "föräldrarmöte" med min när jag lämande Lily, bara för att gå egenom hur det går för henne. Och hon fick så mycket beröm, det värmer så gott i mitt mammahjärta. 
Igår när Lily var på dagis passade jag på att göra massa ärenden i stan. Skönt att få massa saker gjorda innan baby kommer. 
 
Ilkväll ska jag på ett event hos en av mina vänner. Det är en föreläsning om sockerberoende, lite yoga och vegansk mat!! Yippie! 
På tal om vegansk mat så pratade de om vegansk kost till barn igår på nyheterna. Tråkigt att de var så negativa till det i vårt grannland Danmark. De menar på att barnen kan få massa men i livet om de äter vegansk kost. Men konstigt nog vet vi ju alla att vegansk kost är den mest näringsrika kosten av alla, samt bidrar till minst risk av cancer, diabeters, hjärt och kärlsjukdommar etc. Åh blir så trött på sånt. Och jag skulle inte ge mina barn vegansk mat om jag trodde det var dåligt för dem. De flesta barn vill inte äta animaliska produkter om de vet vart de kommer ifrån, jag lovar.
 
Jag vill önskar er en skön dag! 
puss och kram
 
Hello there! 
 
How are you? I have been very tired today, a bit better now after a nap. Lily have been coughting alot this night and I feel so sorry for her. ( I called the doctor and hope to get and appointment tomorrow). The latest nights I have had lots of contractions. Baby working on getting out..But it's life as a parent and life being very pregnant! ;) 
Lily is at kindergaten now, she has been there between 8.30 til 1.30 the lastest three days. It's so I can prepare myself for another human to live with us and rest if I need. It has felt a bit weird to leave her and walk home alone, but also so good we are able to do it, because she really loves her kindergaten and her friends and teachers there. Today when I left her one of the teachers had a short meeting with me, just telling me how Lily is doing there. And she got so much postive feedback. It really warms my heart to hear that. Yesterday after leaving Lily at Kindergaten I went into Town to do some errands, so good to have them done before baby arrives. 
 
Tonight I am going to an event, that one of my friends are fixning. It's about suger-addiction, yoga and vegan food. Yippie! 
Talking about vegan food, they talked about it on the news yesterday. It was about vegan food and kids, and it's not good givning our kids a vegan diet since it can cause lots of problems in their bodies later on. It's weird since we know a vegan diet is the most healthies diet you can eat and it also causes less problem with cancer, diabetes and heart diseases. And I won't give my kids vegan food if I knew it was bad for them. Most kids don't wanna eat animal products, if they knew were they came from, I promise you that. 
 
Well, I wanna wish you a lovely day! 
 
Bild från igår när vi njöt i solen. Picture from yesterday, enjoying the afternoon sun.
 
<3 
 
Lily älskar våra katter. Kärlek mellan barn och djur är fantastisk.
Lily really loves our cats. The love between animals and kids are so beautiful.