Latest days

 
Hej Söndag! 
 
Nu är vi äntligen tillbaka. Så skönt och tacksamt att vara friska. Att vara frisk är allt.
Lily har varit så mycket gladare och piggare och sovit hela nätter i sin egna säng, så väldigt stolta och nöjda föräldrar här. Natten till fredagen fick jag någon slags magsjuka ( nu när jag typ haft alla sjukdomar så är det ju lika bra att pricka av det med). Jag låg vaken mellan halv 1 och halv 6 på morgonen i sjuka smärtor i magen, spydde en gång och sen diarré. Sen var jag bra igen, fast sjuk trött hela dagen såklart. Trots det var vi ute i det superfina vädret som det var i fredags. Så härligt, Andreas slutade lite tidigare i fredags så vi passade på att njuta så mycket det gick ute i solen. Inte så lätt att sitta still när man har en tokig 1,5 åring som ska springa överallt. Men vad hon älskar att vara ute. Så kul att se henne upptäcka allt på egen hand, en helt ny värld där ute ju! Min lilla höne-böna. 
Igår var det också en fin dag ute, alltså så mycket energi man får av solen! Jag började dagen med en löparrunda, så skönt att springa igen!! Sen blev det en tur in till byn där vi bor då det var något som heter "klädbytar-dagen". Jag hittade en jeansjacka och ett par jeansshorts till Lily. Efter det var vi och fikade hos min vän Carro och där var det fullt hus med massa vänner och bebisar. Eftermiddagen spenderade vi ute och sen på kvällen var vi bjudna till min mormor och morfar på smörgåstårta. Mormor hade beställt veganskt till mig och det var jättegott. Lily var i sitt esse och charmade alla som vanligt. Så skönt när hon mår bättre och har ätit som en häst igen. Även min aptit är tillbaka och jag är så lycklig. 
Idag fick vi sovmorgon till kl 7.00, tack Lily. Nu på förmiddagen har jag tränat hos Petra, sjukt roligt men jobbigt pass! och snart ska vi äta lite lunch ( fick med oss mat av mormor igår, tack!!) och senare ska vi in till stan en sväng för att handla mat, uteblommor, fröer till min framtida  grönsaksland och lite annat nödvändigt. 
 
Igår provade vi våran egenbryggda öl föresten. Jag blev överraskad, hur bra den blev. Mycket syra, hallon och en hel del beska. Gott! Ikväll ska jag och min "stora" älskling bada jazzuci och ta en öl. Önskar en en underbar fortsatt Söndag! 
Kram Jenny 
 
Hello Sunday!
So we are finally back on track. I am so thankful to be healthy again and free from sickness. To be healthy is everything. 
Lily has been so much more happy and alert the latest days and slept whole nights in her own bed, so were proud and happy parents here. The night between Thurday and Friday I got some kind of stomage-flu ( since I had almost all kind of sickness latest time why not some stomage flu too). I was awake between 00.30 - 5.30  with so much pain in my belly, vomited one time and then diarrhea. But after that it was ok again, but of course I was tired all day. But me and Lily went outside after a nap and spent most of the day outdoors, since Friday was such a gorgeous and warm day. Andreas finished work a bit earlier so we all could enjoy the weather. But it's not easy to sit down and relax in the sun with a 1,5 year old kid running around. She really loves being outside! It's so interesting to see her explore everything on her own outdoors . My little beautiful pumpkin. 
Yesterday was also a nice day outside. I feel so happy when it's sun outside! I started yesterday with a run, so lovely to run again! After breakfast we went into our village, for a second-hand clothes shopping. I found a jeansjacket and a pair of jeansshorts for Lily. After that we went to my friend Carro for some coffee. She had the whole house full of friends and babies. 
The afternoon was spent outdoors and in the evening we were invited to my grandparents. We ate "smörgåstårta" (breadcake) and my grandma had fixed vegan option for me, it was yummie. Lily was crazy and all over the place playing and charming everyone. I feel so happy when she is feeling better and have her apetite back. 
Today we slept until 7.00 , thanks Lily. This morning I have been working out at Petras' ,so much fun but so sweaty! Now time for lunch ( we got leftovers from my granma yesterday, thanks) . After lunch we are going into Town to do some shopping. 
 
By the way yesteday we tired our own homebrewed beer,so yummie. Tonight it's jacuzzi time with my love and maybe a beer. Wish you all a wonderful Sunday! 
Hugs Jenny
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fyra generationer av kvinnor. Älskar er. / Four generations of women. Love you.