.....

 
 
Hej där! 
 
Hur mår ni? Idag mår vi bättre och det känns så skönt. Jag är forfarande väldigt förkyld men inte soffliggandes iaf, har dammsugit och tvättat och vädrat lite här hemma. Så skönt ute! Jag vill bara ut! Men måste nog lugna mig lite. Lily sover sin middgaslur, hon har forfarande den dumma hostan kvar och är snorig men känns mycket piggare, så skönt. Hostade inatt men peppa peppa så mycket som nätterna innan så känns det lite bättre. Vi får se. Håller tummarna. 
 
Jag måste berätta om något sjukt som hände på påskafton. Min mammakompis Caroline undrade om jag ville hänga med ut och gå men då vi inte mådde så bra så hoppade vi över det. Men en timme efter ringer hon till mig och säger att hon hittat en barfota liten tjej, utan jacka och föräldrar under sin promenad i samhället. (0 gradigt och svinkallt ute) . En 90-årig tant hade stannat Caroline ( som hade sin dotter i vagnen) under promenaden och frågat om hon kände flickan, vilket hon inte gjorde, så hon undrar om jag kan komma och hjälpa till. Utan tvekan sätter jag mig i bilen och åker till dem. Tjejen, som vi uppfattar runt 2,5 år gammal är lugn och snäll och frågar efter mamma och pappa. Stackars flicka! Vi får gå in och varma oss hos 90-åriga tanten som tur är och ringer polisen. Vi hittar en lapp i vagnen ( som flickan gått runt med) och där hittar vi ett namn på tjejen. Polisen kommer efter en liten stund och efter ett tag hittar de mamman och vart flickan bor. Jag blev mörkrädd nör jag såg detta. När mamman kommer in i 90-åringens hem så vänder sig den lilla flickan om och vill helst inte gå till sin mamma. Det skär i hjärtat på mig. Men det kan ju varit en tillfällighet. Men när mamman säger att hon somnade för hon hade ont i huvudet så känns det väldigt märkligt. Flickan måste i alla fall varit borta minst 2 timmar från hemmet. Vem saknar inte sitt barn under den stunden?? Jag blir riktigt rädd. Hon var 2,5 år och vem vet vad som kunde hänt om inte vi hjälpte henne. Stackars barn. Tänk om det varit min dotter??? Det finns inte på min karta att något sådant skulle kunna hända! 
 
 
Hello there! 
 
How are you? Today we feel a bit better and that's so nice. I am still very snotty but at least I am not in bed. Me and Andreas have been vaccumcleaning, done some laundry and got some fresh air into the house. It's so lovely outside, I just wanna run outdoors. But I need to wait. I need to get 100 % well. Lily is having a nap, she still got this terrible cought and is snotty but she feels much better and have more energy, thank God. She was coughting last night, but it felt better, so cross my fingers we get well sooon. Please. 
 
I need to tell you guys something sick that happened on Easter. My girlfriend Caroline ( Elnas mother ) texted me if I wanted to join for a walk as we normaly do. But since I have been sick lately I didn't join. After an hour she calls me and tells me she has found a barefoot little girl, without jacket or parents under her walk. ( 0 degrees outside and really cold) A 90-year old lady had stoped Caroline under her walk ( with her daughter in the stroller) and asked if she knew who this little barefoot girl was, and she said she didn't know her. Caroline ask if I can come and help her out and without doubt I drive the car to help out. The girl, that we think is around 2,5 years old is very kind and calm and ask for mum and dad. Poor girl! We get into the 90-year old ladys house to warm up and call the police. We find a paper ( in the stroller the barefoot girl was walking with ) and find a name of the girl. The police is there in a few minutes and after a while and some calls we find the mother of the little girl and where they live. My heart was hurting when I saw all this. When the mum comes to get the girl, the girl turn around and don't wanna be with her mum. I felt so sad. I could have been that the girl wanted to stay and play with us or she didn't like it at home. How knows? But when the mum tells us that she felt asleep because she had headache I feel really sad. The little girl must have been away at least 2 hours from her home and no one was looking for her? That's weird. How doesn't miss their child? I got so scared.. She was 2,5 years old and how knows what would have happened to her if we didn't help her out? Poor little babygirl. What if it was my girl? I could never imagine that happen at any point!! 
 
 
 
Min lilla hjälpreda!! /My little helper!! <3