Anzac day

God morning,

Har precis varit duktig o spenderat en timme på gymmet. Denna vecka har jag lovat mig själv att träna varje dag o inte dricka någon alkohol. Jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv.



Iaf, igår var en väldigt känslosam o stressfull eftermiddag. Herregud säger jag. Well, en av mina flatsmates lyckades låsa in vår nyckel. O som ni kanske vet sedan innan så har vi bara en nyckel, så ja, lite panik var det. Men lyckligtvis kunde vi ringa real estate o det hade en extra nyckel. Men vi hade en jäkla tur, de skulle precis lämna deras office. Så Michelle, som jobbar där, var snäll o kom förbi med nycklen. O jag skulle börja jobba på kvällen, så jag fick bara slänga in alla mina grejor o springa till jobbet. Tur att jobbar så nära! Men men, all good now. Det kunde varit mycket mycket värre. Så länge du är frisk, pengar till mat, har någonstans att bo o folk omkring dig som bryr sig så spelar det inte så stor roll.

Jag pratade med min mor igår. Det var verkligen skönt. Hon betyder verkligen mycket i mitt liv. Saknar henne. Men hon vet redan det. Hon sa att pappa tyckte det var på tiden jag kom hem nu.. Kan tänka mig det. Men jag vill ju plugga här till hösten så.. Men jag lovar att jag ska komma hem imellanåt isf. Of course!


Mummiie

Idag är det Public Holiday här i Australien, Anzac day. Man hedrar alla de solater som sted o offrade sina liv i Anzac ( Australian and New Zeeland Army Corps ). Så det är en lite sorlig dag, det var många som dog. Denna dag brukar många Aussies gå ut på gatorna o se på de olika machestrar o orkestrar som hålls o såklart brukar det sluta med öl på puben. Australienarna har alltid något att fira..





Riktigt bra låt från OneRepublic.

Take care
Pussokram