I wish I could fly to the top of the mountains


Ciaoooo

Kom nyss hem från en springtur o passar på att ta en sen lunch här ute på balkongen med min kära laptop som sällskap. Har varit ledig både idag och igår, har varit härligt. I söndags kväll blev den en spontan trip till en klubb i st, Love machine. Var ett av de roligaste place jag varit på!! Att det var gay-night gjorde inget! haha, var crazy som vanligt när vi är ute. Träffade både greker o italienare bland annat!










Igår ikväll var jag o gabby o åt på en italiensk restaurang, såå läckert! Det var på ett område här i Melbourne , som brukar kallas "little Italy", verkligen mysigt ställe! Dit ska vi gå mer gånger, det lovar jag. Det var faktiskt en random snubbe som bjöd dit oss på middag , o det var riktigt trevligt.






Idag ska jag gå o försöka att fixa våran nyckel. Vi har delat en nyckel i över en o en halv månad nu, det är lite jobbigt när man alla jobbar o kommer hem på olika tider.

Jag har mer o mer börjat tänka på att jag inte kommer att fira jul hemma, kommer att kännas lite konstigt att ha sol o varme på julafton, men samtidigt kul att prova på det också. Kommer att sakna julstämmingen innan julafton o glögg, pepparkakor o saffransbullar! Men jag menar jag har ju faktiskt firat 20 jular hemma i Sverige, så jag vet hur det är, klart att det är mysigt o att det är roligt med traditioner, men det är alltid kul att se något annat också. Det är därför jag vill passa på att resa o se mig omkring nu när man kan, jag vill inte bli fast i någon "tradition" hemma på ett o samma ställe. Jag menar det finns så många omkring mig som jag vet så gärna hade velat göra det eller åka dit osv men när man frågar dem varför så säger de att de trivs bra här hemma eller inte vågar, eller att "ne men det kan inte jag göra". Ibland måste man ta ett kliv utanför den lilla bubbla man lever i. Jag tror att feghet leder till att man missar mycket i livet. Jag menar inte att man ska göra allt, men man ska göra det man vill, även om det inte alltid är enkelt. Jag menar inte heller att man bara ska tänka på sig själv, men man ska fortfarande tänka på vad man själv vill, inte låta någon annan bestämma över en. Jag försöker ofta tänka att man ska behandla människor omkring en som man själv vill bli behandlad o det tycker jag är en väldigt bra sätt att leva efter, det är klart att man alla gör fel o att man misslyckas med saker o ting, men man är ju inte mer än en människa. Man få vara glad för det man har, att man är frisk o få leva i denna vackra värld. Man har alltid ett själ att vara glad!







Nehe nu ska jag snart dra mig,

hoppas ni får en bra dag därhemma!!




Beso