Ti amo





Ciaoooo

Hoppas alla haft en underbar jul o att ni har fått vara med människor ni älskar o tycker om omkring er!


Ahhh lika dålig som vanlig på att uppdatera, men det känns som dagarna flyger förbi o det är alltid något som händer, så det blir tajt om tid att blogga XD har varit mycket känslor i luften också..sånt är livet.

Idag var jag iaf duktig och gick upp i tid för att få något gjort, haha, har sovit typ 3 timmar inatt, lol, som vanligt. Det blir vekligen inte mycket sömn i detta land, men varför sova bort sitt liv ?

Kunde inte somna om efter att gabby vaknade vid 5 för att åka o jobba, så jag gick upp vid halv 7 och gav mig ut o sprang, halvdöd som en zombie typ, men det gick bra och det var jättehärligt ute! Såg solen gå upp längs med floden, vackert!

Nu har jag precis skypat med min kära mor , var härligt att höra hennes röst o se allas anskiten där hemma, har inte pratat med dem på ett bra tag nu.. De hade haft en bra jul iaf, ja btw det har ju varit jul här också, lol.
Julafton spenderade vi på stranden faktiskt, lite konstigt, men härligt! Sedan gick vi ut o åt på kvällen o träffade italienska ligan. På juldagen var jag med Jani o åt jullunch med alla hans kompisar o drack vin. På annandagen  eller boxingday som det heter här i aussie, jobbade jag hela dagen, i tisdags var jag ledig o då var vi på cricket, intressant faktiskt. Indien och Australien spelar. Förstår mig dock inte på reglerna med det spelar ingen roll, det är själva stämmningen som är det hela! Nu har man varit på något riktigt australienskt också, inte illa. Var där med Gabby o massa andra Gandus, lol. Igår jobbade jag halva dagen, tog en knock off med några snubbar på jobbet o senare på kvällen träffade jag Cornell, den holländska roliga snubben, vi tog en öl på en pub o sedan gick vi o åt på ett ställe som hette Ost, lite roligt namn,var ett österrikiskt ställe, åt lite smårätter o drack tysk öl, var jättetrevligt! Känner mig som en lyxlirare o bara pratar o skriver om olika ställen jag varit ute o druckit o ätit på, men Melbourne är verkligen det rätta stället att vara på om man vill äta o dricka gott o leva. That's it.
Senare på kvällen mötte jag gabby o italienska ligan på en grekisk restaurang, fick vin o efterrätt där, hur trevligt o roligt som helst. Jag är kär i italienska människor o deras sätt att vara. Underbara människor!!


Känns som jag skriver väldigt ytligt om allt som händer men det är svårt att beskiva allt i minsta detalj, och skulle jag skriva det tror jag att ni skulle tycka det blev väääääligt boooring.

Jag ska gå o möta gabby i city snart, o så ska jag kolla om jag kan drop in på någon hårsalong, måste fixa min utväxt känner jag nu till nyår, ja föresten det är snart ett nytt år också!! Får passa på att tacka alla för detta året,
har verkligen hur många underbara minnen som helst från 2011 och hoppas eller jag vet att 2012 kommer att bli fullt av äventyr o skratt!!

Ha en underbar dag!! Och gott nytt år om jag inte hinner göra något inlägg, haha